Arbeta hos oss

Vi söker dig som vill vara med och befria barn från fattigdom i Jesu namn.

Just nu söker vi:

- Generalsekretare

- Ekonomiansvarig 

- Marknadsföringsassistent med fadderservicefokus

———

Läs mer nedan. 

För tjänsten som Generalsekreterare läs mer här.

CC-MW0102-One Year Later-07-2303.jpg

CFO – Ekonomiansvarig för Compassion Nordic

Rollen som ekonomiansvarig innebär både utvecklande och operativt arbete i en organisation som står för starka värderingar och där det finns stora möjligheter att växa och utvecklas i en internationell miljö.
I rollen som ekonomiansvarig kommer du ansvara för Compassions Nordics (Sverige, Norge, Finland och Danmark) redovisning och rapportering och till din hjälp har du 2 kollegor. Du rapporterar till Generalsekreteraren. Under en övergångsperiod om 6–9 månader har du stöd av din föregångare som nu har andra uppgifter inom Compassion.

Vi söker dig som har ett gediget kunnande och erfarenhet av löpande redovisning, kontoavstämningar och årsbokslut. Meriterande är tidigare erfarenhet av att arbete i ideella föreningar. Önskvärt är att du har erfarenhet och kunskaper av konsolidering och bokföring i några av de nordiska länderna. Talar du dessutom något mer nordiskt språk än svenska så det meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är noggrann, positiv och engagerad. Du trivs att arbeta i team och är van att axla stort ansvar och arbeta självständigt. Att hjälpa kollegorna och bidra till ett gott samarbete och god stämning faller sig naturligt för dig. Rätt kandidat är proaktiv och bidrar till verksamheten med relevanta analyser. Du kan kommunicera och framföra dina åsikter på ett tydligt sätt och du uppskattar att driva verksamheten framåt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ytterst ansvarig för ekonomiavdelningen och för den löpande redovisning
  • Rapportering och uppföljning av vårt gåvoregister
  • Vara delaktig i projekt och driva förändringsarbete i syfte att effektivisera och harmonisera arbetsprocesser.
  • Tar fram rapporter, underlag och analyser till CEO och styrelse
  • Ansvarig budget och uppföljning.
  • Ansvarig kontakt med Compassion International.
  • Organisation, avtal, struktur mm.
  • Revision och årsredovisningar för 3 (4) länder.
  • Dialog med och rapportering till myndigheter
  • Dialog och uppföljning med insamlingskontroller

Compassion är en internationell organisation där vi utöver de 29 länderna med fadder- och hjälpverksamhet är 13 länder som arbetar med insamling så det gemensamma språket för alla Compassions anställda är engelska.

Tjänsten är 80–100%. Kontoret ligger på Kungsholmen i Stockholm. Vi tror att du bor i Mälardalen och kan kombinera arbete på kontoret och hemifrån.

 Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Rekryteringen sker löpande.

Har du frågor om tjänsten kontakta vår tf. ekonomiansvarig Ann Hatava på telefon 070-713 84 10 eller vår CEO Claes Parsmo på 070-713 77 90.
Ansökan med CV och personligt brev skickas till: cparsmo@compassion.se

CC-MW0112-A Sister's Love-25-2301.jpeg

Marknadsassistent med fadderservicefokus

Är du driven, social och utåtriktad och finner glädje i att ge service?
Compassion söker en ny kollega till Marknadsavdelningen och Fadderservice på kontoret i Stockholm.

Vi söker dig som:
- har erfarenhet av att arbeta med försäljning och kundservice - talar och skriver norska
- har erfarenhet av marknadskommunikation
- trivs med att ge kundservice per telefon
- är noggrann och har erfarenhet av korrekturläsning

Rollen innebär ett utvecklande arbete i en internationell kristen fadderbarnsorganisation. Compassion befriar barn från fattigdom i Jesus namn i 29 länder. Vi bedriver insamlingsarbete i 17 länder så det gemensamma språket är engelska. Här finns stora möjligheter att växa och utvecklas i en internationell miljö.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Digitala kampanjer och påverkansarbete
- Administrera givar- och fadderskapsinformation - Hantera utskick av brev och bilder
- Svara på frågor via telefon och e-post
- Översättningsarbete

Du trivs att arbeta i team och är van att axla stort ansvar och arbeta självständigt. Att hjälpa kollegorna och bidra till ett gott samarbete och god stämning faller sig naturligt för dig. Rätt kandidat är proaktiv och bidrar till verksamheten med relevanta analyser. Du kan kommunicera och framföra dina åsikter på ett tydligt sätt och du uppskattar att driva verksamheten framåt.

Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Content marketing: uppdatering av CMS, Mailchimp, CapCut el liknande.

Tjänsten är 100%.
Arbetsplats är kontoret på Kungsholmen i Stockholm. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Om du har frågor om tjänsten så kontakta vår chef för Marketing & Church Relations Andreas Öjebrandt på telefon 0707877153. Ansökan med CV och personligt brev skickas till: aojebrandt@compassion.se Rekryteringen sker löpande.

Denna sida använder cookies. Läs mer