Compassion och din kyrka

Vi tror på kraften i den lokala kyrkan.

Kyrkan är ovärderlig. Den är ordinerad av Gud för att bygga Guds rike på jorden. Den är Guds plan för att bringa hopp och tro till en värld som lider.

Vi arbetar genom fler än 8600 lokala kyrkor i 29 länder för att befria barn från fattigdom i Jesu namn. Vi hjälper den lokala kyrkan att göra en global insats.

Martinson Möter - 2048px-7.jpg

Som pastor i ett antal olika församlingar så har jag upplevt utmaningen vi möter när vi vill ge av det som Gud välsignat oss med. För att kunna göra det så behövs inte bara våra hjärtan utan också våra resurser. Hur ska vi använda vår tid och insamlade medel? Var gör vi mest nytta? Kan vi få se resultat från vårt givande som bygger motivation och inspiration i våra församlingar? Jag grubblade ofta på detta. Sen fick jag höra om en organisation som arbetar specifikt med just dessa frågor och har gjort det sedan 1952.

Jag beslutade mig för att börja arbeta som evangelist för Compassion när jag förstod att Compassion är så mycket mer än bara en hjälporganisation. Man arbetar långsiktigt och uthålligt över årtionden för att befria barn från fattigdom och vi gör det i Jesu namn. Barnen får mat, kläder, utbildning, läkarvård och undervisning om tro på Jesus Kristus.

Vi på Compassion kan hjälpa er som kyrka att både bekämpa fattigdom och samtidigt leva ut missionsbefallningen.

Så här kan en process se ut:

  1. Vi möter dig och nyckelpersoner från din kyrka för att lyssna på era behov och tankar.
  2. Vi ber och samtalar om hur er mission passar ihop med Compassions arbete med att befria barn från fattigdom i Jesu namn.
  3. Vi presentera konkreta förslag på hur vi tillsammans kan gå vidare från ord till handling.

Skicka ett mail eller slå en signal så inleder vi samtalet.

Mattias Martinson, evangelist Compassion

‭+46 70-823 34 45‬

Vi vill vädja till dig att titta på videon nedan. Den visar hur våra samarbetskyrkor praktiskt sprider Jesu kärlek till de som behöver det allra mest - barnen som lever i fattigdom.

Så här kan en process se ut:

Vi möter dig och nyckelpersoner från din kyrka för att lyssna på era behov och tankar.
Vi ber och samtalar om hur er mission passar ihop med Compassions arbete med att befria barn från fattigdom i Jesu namn.
Vi presentera konkreta förslag på hur vi tillsammans kan gå vidare från ord till handling.

Läs om några av de kyrkor som vi samarbetar med:

B3AC7FCB-810B-4EBB-8AA1-6E96AF9CDF10.jpeg

Vårt samarbete med Compassion startade med en enkel idé:

Bli fadder till ett barn, förändra en familj.

Om vi hjälper barn i samma område kan vi förändra ett samhälle. Förändrar vi tillräckligt många samhällen kan vi påverka en region. Påverkar vi tillräckligt många regioner kan vi förändra en nation. 

När vi slår ihop vår styrka med den expertis som finns hos Compassion som har ett mätbart och strategiskt inflytande ser vi Guds syften uppfyllas i människors liv.

Andreas och Lina Nielsen

Lead Pastors, Hillsong Sweden

05479288-8B08-4417-9194-1D38EFFA9E6A.jpeg

Det är väldigt naturligt för oss att samarbeta med Compassion.

Compassions uthållighet, inflytande och förmåga har åstadkommit att barn gått från fattigdom till det liv Gud har planerat. Genom att stötta barnen att ta ansvar för sin egen framtid blir det också möjlighet för dem att påverka kommande generationer.

Vi står tillsammans i övertygelsen att den lokala församlingen är lösningen på att förändra en trasig och desperat värld. Vår längtan är att visa på Jesus Kristus i vår värld, att praktiskt få uttrycka hans kärlek, för var enda en räknas.

Mats Nyholm, direktor i S:ta Clara Kyrka

martinson1.jpg

Skicka ett mail eller slå en signal så inleder vi samtalet.

Mattias Martinson, evangelist Compassion

‭+46 70-823 34 45‬

Denna sida använder cookies. Läs mer